hír
Április 25-én veszi kezdetét az Örökmozgó Szovjet-orosz Avantgárd Fesztiválja, amely a máig erős hatást gyakorló filmtörténeti korszak…
továbbmagazin
A Saul fia elsősorban egyedi stílusával hódította meg a világot. Azonban ez a film sem a semmiből született, maga az író-rendező, Nemes Jeles László…
továbbhír
2016 tavaszán orosz filmekből tartanak vetítéssorozatot a Tabán Artmoziban Az orosz filmművészet remekei címen. Időrendben haladva Eisenstein egyik…
továbbhír
Az Elhallgatott gyalázat című film, amely a szovjet katonák magyar nőkkel szembeni erőszakosságáról szól, különdíjat nyert a nemzetközi Film for…
továbbhír
A Filmvilág legújabb számában többek között a magyar gyerekfilmekről, a Kecskemét Animációs Filmfesztiválról, a japán zsánerről és a szovjet…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié